Monday, March 29, 2010

[buKAN sELaYAknYA]

Aku bukan yang terbaik untuk dicontohi,
jauh sekali untuk diteladani,
aku hanya manusia biasa yang cuma meminjam nafas dari ILAHI,
untuk bertatih merentas REALITI,
Kerap kali aku melupai,
kerap kali juga aku tersasar dalam kembara mencari erti,
Seringkali aku menyakiti,
seringkali juga aku melukai,
hati yang selalu ada mengerumuni,
Hati yang selalu ada menemani,
Hati yang selalu ada menyayangi.

Aku bukan selayaknya untuk dipuji,
jauh sekali untuk dipandang tinggi,
aku hanya manusia biasa yang berdiri dengan izin ILAHI,
melihat dunia dari pelbagai persepsi,
Acap kali hati ini dikotori,
dan acap kali aku lari menjauhi,
fikrah azali.

Dan tidak selayaknya aku.

Ya Allah, kepadamu aku bermohon,
jangan sekali ENGKAU bolak balikkan hati ini yang sebenarnya rapuh dalam mencari erti.

No comments:

Post a Comment