Sunday, September 5, 2010

[oWh]

"kejap, lagi lima minit..." aku beralasan saat aku dikejutkan. Rasa mengantuk masih lagi bergayutan. Susah betul untuk aku bangun, buka mata bilamana diulit sensasi sejuk yang sememangnya mengasyikkan.

"dah la tu, bangun, xpayah lima minit-lima minit..."

"Lima minit je, nanti ngantuk atas motor..." alasan lagi. Emak aku hanya ketawa. Berlalu meninggalkan aku.

Lima minit kemudian.

"Hei budak, Ya Allah tak bangun lagi?" sekali lagi kedengaran suara mak aku membelah kedinginan pagi. 

"Jap!"

"Bangun!!!"

Aku bingkas. Memisat-misat biji mata dan kemudiannya berlalu dengan tuala yang melingkar di bahu.

Aku memang begitu. 

Susah untuk bangun. Tetapi ketabahan ibu seharusnya diberikan pujian. Tidak pernah dia berputus asa mengejutkan anaknya yang memang diakui sangat sukar untuk membuka mata bila dia terlena. 

...ZzzZZZz...


No comments:

Post a Comment