Sunday, October 3, 2010

[biASa]

Kursus di Melaka.
10 hari...
Sekejap je tuh...
Tapi aku rasa macam lama sangat jew.
naseb gak resort ni ada wifi, so ley gak aku ber'fb', berblogging selain dari shoot email kat staf2 company.
minta itu dan ini.

tetttttttttttttt...

aku ingin kongsikan kata-kata yang mungkin biasa pada korang,
tapi sangat luar biasa bagi aku.
kata-kata ni aku dapat masa singgah solat jumaat di sebuah masjid di Kuantan.

"Betulkan yang biasa. Biasakan yang betul."

Pada awal mula aku baca, aku sendiri tidak dapat menangkap maksud pada ulas kata tersebut. Aku hanya mengulang sebut. Sekadar bermonolog, mencari maksud. Aku jadi taksub dengan kata-kata pujangga yang mampu merubah persepsi hidup.

tiada ulasan.
Aku tinggalkan pada kamu sebuah persoalan.
fikirkan kebenaran.
samada kita perlu BIASAKAN yang BETUL, ATAU mungkin yang BETUL itu perlu kita BIASAKAN?



No comments:

Post a Comment