Wednesday, October 6, 2010

[dAL4M hATi]

Deklarasi.
Perlu atau tidak kita meluahkan isi hati?
Mengakui.

Dalam banyak-banyak fasa, aku rasa ini adalah fasa paling sukar.
Sebabnya, aku boleh dikategorikan sebagai manusia yang takut terima kenyataan.
Kenyataan bahawa aku sedang dibuai oleh perasaan...
dilambung sang angan.

atau mungkin,

tidak mahu bersikap optimis,
juga bukan berniat pesimis.
takut mengundang sinis.
kerana aku yakin,
diam itu lebih manis?

apa yang ingin aku katakan,
aku senang dengan keadaan sekarang.
bila ada yang mengambil berat,
tanya soal sakit pening, minum makan.
biar bukan mereka sediakan
semua itu mendamaikan.
itulah maksudnya,
masih ada yang sayang

Kasih di luahkan melalui perbuatan yang berterusan,
Pengucapan yang menggetar perasaan,
Perhatian yang diberikan.


*nota : penulis ketika ini sedang mamai. tapi apa yang ditulis adalah benar.

No comments:

Post a Comment