Tuesday, December 7, 2010

[hEbAt]

Ini kali pertama.
Pertama kali aku ditinggalkan berseorangan untuk satu tempoh yang agak lama.(seminggu tu da cukup lama aku kira)
Ma aku ada di Puchong.
Bergembira bersama Aiman yang selalu tinggal kesan liur kat pipi bila dia kish!(Buah sebenarnya mwah!!! - tu bunyi yang di buat sebagai sound effect pas dia cium seseorang) 
so bagaimana aku sebagai anak uda (lelaki kan, xkn anak dara plak) mendepani masa depan tanpa ma dirumah.
siapa nak sediakan horlicks taw hot choc aku?
siapa nak basuh baju?
Siapa nak kejutkan aku?
adeh~

Hari tu aku sampai pagi (4.30 pagi) dari KL
xtidur sebab kena siapkan pelan baru untuk warehouse and blasting section plus, kena bt orientation tuk storage. 
dan pagi tu aku gagahkan diri pergi kerja cz aku tahu, ada banyak kerja sedang menunggu.
Dalam perjalanan tu hanya Tuhan yang tahu, betapa aku tawakkal andai ada sesuatu yang berlaku.
Jalanraya pada pandangan mata aku bukan lagi satu.
lebih dari itu.
Kereta motor yang bersimpang-siur beratur hanya menunggu masa untuk aku punch dan mungkin tersadai di bahu jalan yang bukanlah selesa pada aku.
Alhamdulillah.
selamat sampai.
Lencun buat kerja.
dan bila aku buka lappy aku, aku terharu
lappy rusak!!!
tak ley nak ON.
UrghHHHhHhHHH!!!
habis sema keja-keja aku.
Habis sema movie2 dan drama2 aku.
huh~mengeluh sebab dah buntu.
Dan petang tu aku tertidur di kerusi.
Penat~

Waktu balik,
aku singgah beli ikan.
Walhal ma aku bukan ada pun tuk siang,
Tak kesah.
Setibanya dirumah, aku kemaskan diri mana yang patut.
Start buat kerja dapur.
Masak
Menu xnak kalah : ikan panggang
 jarang aku tunjuk bakat bila mak aku ada dirumah, takut sebenarnya
takut mak aku cakap aku terer.
and,
takut mak aku kutuk aku masak entah pape.
huuuuu~
= = '
tapi siapa ckp aku tak boleh masak?
aku malas sebenarnya nak tunjuk bakat.
aku kan tester je.
sebab tu selalu duk rehat.
n kadang-kadang je sediakan bahan2 masak.
biasala, orang hebat.
(sambil kuis2 idung yang tak gatal)



1 comment: