Monday, June 7, 2010

[dERitA]

Entah kenapa aku jadi pilu bila tengok paper sejak dua tiga hari ni...sayu semacam je aku rasa.


SELASA, 1 JUN 2010

Aku keluar dari rumah kakak pukul sembilan lebih (pagi). Destinasi, KL Sentral. Aku ada janji dengan 'anak-anak aku nak keluar' ronda-ronda. Sekadar jenjalan, cuci mata. Sampai di KL Sentral, aku ringankan kaki melangkah ke bookstore berhampiran. Membelek buku-buku, makalah-makalah baru. Aku terpempan saat anak mata menyoroti muka depan akhbar-akhbar tempatan.


KOMANDO 'LAKNATULLAH' MENYERANG DAN MENAWAN KAPAL BANTUAN MISI KEMANUSIAAN KE GAZA, 19 MAUT 30 YANG LAIN CEDERA

Saat itu aku menyumpah dalam hati. Perasaan benci, marah aku satukan! Aku letuskan dengan seranah yang berterusan. Rejim zionis yang 'berperikebinatangan' tidak pernah puas melakukan kezaliman. Seolah-olah bau darah itu adalah wangian yang bisa menenangkan. Seolah-olah, tangis dan duka sengsara itu adalah melodi yang bisa menghiburkan hati dan jiwa yang ketandusan. Alasan kononnya mereka (rejim zionis) diserang dengan senjata tajam oleh anak kapal Mavi Marmara , salah satu kapal yang menyertai misi keamanan "Free Gaza" Flotilla adalah bukti betapa mereka (rejim zionis) cuba menutup propaganda yang telah mereka timbulkan. Di fahamkan, kapal dari Turki hanya membawa muatan seperti bekalan makanan, ubat-ubatan dan bahan binaan.

"Ya Allah, selamatkanlah mujahid-mujahid yang berjuang di jalanMu. Tempatkanlah mereka di kalangan para syuhada', para anbia', para solihin..."hanya itu yang aku mampu. Doa-doa sentiasa ditembak bagi mengiringi perjuangan para mujahid dan mujahidin yang sengsara di bumi Palestin.

Ada butir jernih yang bergenang di kelopak mata. Aku biarkan tanpa perlu aku seka kerna aku turut merasa peritnya derita yang ditanggung setiap daripada mereka. Kerana aku dan mereka adalah bersaudara.

1 comment:

  1. doa!!!Allah dengar doa kita..
    rasa seperti terlalu lemah kerana tak mampu hulurkan pertolongan~
    huuu~

    ReplyDelete