Tuesday, July 13, 2010

[.......]

Tak boleh berfikir.
Bukan sekali tapi 2 kali aku ulang kesilapan yang sama. Serupa. Bisanya menular dan mengisi bebuli darah yang mengalir. Sakitnya seolah dihiris jutaan belati tajam. Pedih dan perit hanya mampu dilahirkan melalui jeritan dan raungan.

Dendam.
Itu sebenarnya apa yang aku pendam. Cukup lama aku simpan. Aku benci bilamana dipermainkan. Jadi, aku hiris setiap jiwa yang datang jadi belahan. Walau aku tahu, mereka tidak sewajarnya jadi mangsa pada sebuah amarah yang tersimpan.

Undur.
Aku rasa ini adalah penghujung. Penamat kepada segala masalah dan beban yang merelung. Aku penat 'berperang' dengan perasaan sendiri yang tidak dapat aku pasung. Aku hanya sebuah jasad kosong yang tidak terisi langsung!

Lepas. 
Aku biarkan mereka lepas. Agar mereka mampu menghirup udara bebas. Menghela nafas. Melangkah tanpa perlu takut diberkas!

No comments:

Post a Comment