Saturday, July 17, 2010

[....eP!s0d 5]

Hanya ada dua perkara yang menjadi keutamaan aku sekarang.

1. Kerja.
- Ironinya aku bukanlah seorang yang boleh dianggap workaholic. Itu kes kronik. Cuma aku suka memberikan sepenuh perhatian dan tumpuan bilamana melakukan sesuatu perkara. Itu aku. Kerapkali aku ingatkan semua, agar tidak menunggu. Takut nanti 'naik hantu'. Takut hilang pertimbangan bilamana dijentik waktu. Jarang benar aku melayan fiil perangai mereka yang inginkan perhatian saat aku hanyut dalam pekerjaan. Aku lebih selesa fokus dari melayan perasaan yang bukan-bukan. Takut hilang tumpuan. Jadi, ini adalah peringatan. Jangan menunggu ketika KAMARUL ABADI dah bertukar seragam.

2. Berubah.
- "Bila kau nak berubah?".
Setiap kali aku diaju dan diasak soalan sebegini aku pasti rebah. Perkara yang paling sukar atau dalam ertikata lain susah. Sukar untuk aku membuang segala anasir yang telah sedia tersemai, tertanam dalam diri aku dan kini telah berbuah. Susah bagi aku untuk membuang persepsi negatif dan menyuntik kembali aura positif dalam setiap minda masyarakat yang tidak lagi memandang aku walau dengan mata sebelah. Payah? Itulah masalah. Tapi, guruku pernah berpesan, add math itu mudah, kimia itu tak susah, dan fizik itu indah. Seluruh tenaga akan aku kerah, akan aku aplikasikan rumus itu dalam setiap masalah.

Kembali ke transisi KAMARUL ABADI

No comments:

Post a Comment