Tuesday, November 23, 2010

[adAkAH?]

Aku jadi takut bila memikirkan soal pasangan,
[jangan gelak, ini realiti!]
sebabnya, aku adalah antara jutaan manusia yang suka membuat perbandingan.
cerewet.
suka complaint.
perfectionist? [s0metimes]

secara serius, perkara ini berlegar di minda aku pagi tadi.
saat aku breakfast bersama ma aku yang tersayang.
saat telur separuh masak tinggal separuh aku hirup,
saat horlicks masih penuh tak diganggu duduk.
saat itulah aku terfikir,
mampu ke pasangan aku nanti sediakan semua tu? [gila kental, awal seh aku pikiaq sal seme ni.terlalu banya berfikir aku neh.sigh]
tapi itulah realiti.
hakikat kepada apa yang akan berlaku nanti.
pernah dengar x, ada pasangan yang bercerai-berai fasal si isteri tak buat kopi untuk si suami?
atau mungkin mereka bercerai-berai sebab si isteri asyik suruh suami tapau Mc Chicken Deluxe kat McD setiap hari?
atau juga, diorang bercerai-berai sebab rumah tunggang-langgang walaupun xde tsunami.
[apa aku merepek nih?]
tapi itulah.
aku sentiasa berfikir, akan adakah perempuan yang mampu menandingi kelazatan masakan mak aku dalam segenap segi [kawen dgn chef mungkin ok kot]
atau adakah wanita yang mampu jadi misi (nurse) untuk manusia yang paling cerewet kat muka bumi ni?[akukah?]
juga, adakah wujud hawa yang sedia berkongsi 'resipi' untuk sehidup semati dengan Kamarul Abadi?
[makin serabut]
er....

"Ya Allah, xsiap2 lagi? Dah lewat nak pergi kerja ni!" suara mak aku mematikan lamunan aku di keheningan pagi.

aku gelak sendiri.

dan, adakah wanita yang keras hati, sanggup bebel kat aku bila aku liat nak bangun pagi, susah nak pergi mandi [gimik], malas nak gosok baju sendiri, dress up serabai dengan rambut yang super junior duper messy

[mengeluh sendiri]
masa untuk berfikir~

2 comments:

  1. 1ST PARA: PIIIIIIIIIRAAAAH!! TAKOT KONON.. BKN KO XCTED KE?? HAHAHA~~

    2ND PARA:
    1: CERAI-BERAI BKN LEY STKT SBB TU JE.. SMPI KE GAME FB YG FV TU PON LEY JD CERAI KOT.. TPULANG LE PD PSGN TU MSG2.
    2: BAB MSKN TU, XLEY LA NK D BANDING2. KALO NK YG SSDAP MSKN MAK, KAWEN JE LE DGN MAK. HAHAHA.. TU LA LELAKI, NK YG SM MCM MAK SNDRI. WHERE GOT ROAD MAN!! GAL TU SAH2 LE BR JE KENAL GUY TU, NE LEY MSK SM SBIJIK SBOTOL DGN MAK HUY TUU.. EYY APE DAA~~ LG LAK, AIR TGN PON LAIN2 MAA~~ ADOII~~

    3RD PARA: PDN MUKE!! KNE MARAH~~ HAHAHAHA..

    4TH PARA: ADA JE.. KAK NI HAA.. KO PON PRNH KAN DPT CALL DPD KAK, KEJUTKAN KO BGN TDO.. MUAHAHA~~

    LAST BUT NOT LEAST, JGN LA MEMILIH.. ADOII~~ TERIMA DGN REDHA.. NO ONE IS PERFECT LA BRO!!

    P/S: AMCM?? BEST X KOMEN KAK??

    ReplyDelete
  2. 1st para:
    takut tapi mahu la kak.
    saya kan pemalu.

    2nd:
    1.cerai sebab berebut mainan pon ada taw.
    2.ni memang masalah major. saya sendiri pon akui. biasala, law da terbiasa dgn makanan ibu sendiri, air tangan ibu sendiri memang susah untuk kita time/telan makanan org len yg mmg xsama mcm sebelum2 ni. mulala start gatal lidah dan gusi. pastu mulut start potpet2 itu ini. buat skt hati bini.

    3rd para:
    para-para sakura

    4th:
    haah, berani la sangat sampai biar sy tido time subuh kat bawah meja.
    kat saf perempuan lak tu.

    xla kak.sy terfikir je.

    komen akak mang besh seantero benua.

    ReplyDelete