Monday, August 2, 2010

[pENgALaMAN]

1 Jam. 

Yup, 1 jam. Itu masa yang aku ambil untuk sampai ke tempat kerja. Dungun ke Kemaman. Lebih spesifik, dari rumah aku (Bandar Al-Muktafi Billah Shah) ke KSB (Kemaman Supply Base). Kerja pukul 8.30 pagi sampai 5.30 petang (wayang je nih). So, nak tak nak, aku perlu bertolak awal. Seawal jam 7 pagi. Saat tu, kabus masih lagi menyeliputi. Mentari pun masih lagi malu-malu nak menyinari bumi. Sejuknya, boleh buat aku kancing gigi. Sepanjang perjalanan, hanya pohon-pohon sawit dan sekumpulan gadis cun aje yang menemani. So, untuk menghilangkan rasa boring tahap dewa yang menguliti, aku bantai nyanyi all the way ke tempat kerja, bikin album kompilasi.

Pengalaman aku paling best???
- Bila tayar pancit, sedangkan jarak perjalanan ada lagi lebih kurang 10 km kedepan. Sadis. Time tu aku dengan kawan aku. Dia tumpang aku sebab dia sekolah kat Kijal. So, dengan perasaan baik hati, aku suruh dia naik motor cari kedai dan aku ambil inisiatif untuk jalan kaki. Nak tunjuk hebat. Tapi at last, aku juga yang hampir patah kaki mendaki. Peluh berjejeran berkampung di dahi. Gila. Aku tak pernah rasa penat macam ni. Tapi tetap aku gagahi. Sampai lewat. Tapi bila tiba di muka pintu pejabat, masih lagi berkunci. Aku 1st person yang sampai pagi ini. Terbaik lah Kamarul Abadi. Breaking record!!!

Tapi apa yang bestnya, team aku kat branch company ni semuanya satu kepala. Hampir gila-gila. Best!!!

No comments:

Post a Comment