Wednesday, August 25, 2010

[sUkAsUka]

 10 PERKARA YANG ANDA TAK TAHU PASAL KAMARUL.

1. Kuat tidur 
er, yang ni mungkin bulat n adik beradik je yang tahu. Tambah-tambah kalau dia ada masalah. Lagi la haru, bantai tido sampai dari khamis sampai rabu.

2. Pelupa 
Kamarul ni memang selalu sangat lupa. Bila dia balik, dia main letak je mana2 kunci motor ke, rumah ke, kereta. Last2 dia plak yang duk menggelabah cari merata-rata. Tak jumpa dia buat muka. 

3. Suka melalak @ bercakap sorang-sorang.
Yang ni memang bakat dia yang terpendam. Kalau ada masa terluang, pasti diisinya dengan suaranya yang taklah sumbang tapi cukup untuk membuatkan sesiapa yang dengar naik bengang. Tapi biasanya dia akan menyanyi atau melalak time dia sorang diri, sebab dia sedar kelemahan diri kot. er~

4. Suka buat kerja-kerja perempuan.
Bos dia gelarkan dia, 'spesies yang sangat jarang ditemui di muka bumi'. Bukan jenis lelaki tipikal. Im straight, ok! Mungkin sebab dia ni cenderung untuk duduk dapur, kemas2 rumah, gosip2 petang dgn mak jah2 sebelah rumah menyebabkan berlakunya konflik identiti. Hah???~

5. Bersikap pemerhati.
Kamarul sangat teliti? Entahla. Hanya dia yang ada jawapan pada persoalan yang dia sendiri ajukan. Tapi mungkin kerana sikapnya yang suka membuat pemerhatian dan kajian tentang sikap dan habit manusia menjadikan dia makhluk yang agak cerewet sebenarnya. Sangat cerewet!!!

6. Sukar Senang-senang je nak tidur untuk tidur.
Itu mungkin dulu. Pusing kanan. Pusing kiri. Mata tetap tak boleh nak katup. Makin mencuba, semakin luas pula mata ni terbuka. Tapi sekarang? Dia hanya memerlukan masa selama 0.034 saat untuk melelapkan mata. Pernah berkecimpung dalam kerjaya tidur bawah meja, katil, sofa selama hampir 2 tahun. Dan pernah dipraktikkan ketika berprogram di sekolah-sekolah. Sangat praktikal.

7. Tak suka crowd
Kamarul adalah makhluk yang suka bersendiri. Tidak boleh menghampiri mana-mana event yang di dalamnya terdapat selautan manusia yang menjerit-jerit bagai tersampuk hantu tinggi. Confirm dia akan lari.

8. Suka makan.
Bagi je apa kat dia. Semua dia telan. Tak memilih budak ni. Asalkan sesuai dengan citarasa lidah dan boleh masuk tengkuk. Tapi dia paling suka 2 benda. 2 benda ni akan menambah kelajuan makan dia dari 76 HP kepada 786 HP. Budu durian + petai jeruk!

9. Takut tinggi dan air.
Tu mak dia yang cakap. Dia tak tahu nak komen. 

10. Badak.
Mesti pelik kan? Panggilan ni kakak aku yang bagi kat aku. Aku pun tak tahu macam mana boleh wujud term badak tu melihatkan pada susuk tubuh aku yang 'sasa' ni. Paling sadis, mak aku pon boleh ikut join sekali panggil aku dengan panggilan 'manja' tu. Adeh~


No comments:

Post a Comment